The Long Tail – Nieuwe marketing strategieën!

Hallo!

ik zou graag willen beginnen met het aanraden van een boek dat ik momenteel aan het lezen ben. Dit boek heet ‘The Long Tail‘ en is geschreven door Chris Anderson, de chief-editor van Wired.com, een online magazine omtrent digitale trends en veel meer. 

LongTail_01

De hoofdgedachte van dit boek is dat er vroeger enkele grote kanalen waren waarvan miljoenen mensen gebruik maakten. Je had als het ware één programma voor miljoenen kijkers. Door de komst van het internet is het aanbod zeer groot geworden en zijn de distributiekosten -om een voorwerp/dienst tot bij de consument te krijgen- minimaal geworden. Wat maakt dat je bij wijze van spreken miljoenen programma’s voor één persoon hebt.

In dit boek de theorie uiteengezet dat er veel méér markt ligt in het aanbieden van 1001 kleine artikelen die minder gekocht worden dan enkel te gaan focussen op 1 artikel dat heel goed verkoopt. Juist omdat de distributiekosten voor het aanbieden van die vele artikelen nihil is geworden.
Elke conclusie die ik trek uit dit boek (en over marketing in het algemeen) zet ik graag in deze blog met de bedoeling jullie hopelijk iets bij te leren of anders wijzer te worden uit de reacties! 🙂

Tot later!

Jelle

Advertenties

Geplaatst op maart 20, 2013, in Tekst en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: